wtorek, 22 czerwca 2010

Czy warto kupic tani akumulator?

Odpowiedź jest prosta: niestety nie.
 Po urodzeniu dziecka pojawiło się mnóstwo zabawek zasilanych bateriami AA. Poza tym niania elektroniczna, jakieś dodatkowe sprzęty, piloty do wieży i telewizora. Pilna potrzeba - albo kupować wciąż baterie albo kupić ładowarkę i akumulatory - co będzie korzystne dla środowiska i dla kieszeni.

Decyzja szybka, ale wybór niełatwy. W pierwszym rzędzie odwiedziłem różne fora tematyczne, szukałem na Allegro, CoKupić, Ceneo i Nokaucie. Porównywałem ceny i parametry. Oczywiście zapragnąłem mieć ładowarkę nowoczesną, procesorową. Ceny BC-900, MH-C9000 wydały mi się zaporowe. Z kolei BC-700 wypadała słabo na tle wcześniej wymienionych. Chciałem kupić akumulator w Poznaniu, żeby zaoszczędzić na wysyłce. Udało mi się znaleźć tanią ładowarkę u sprzedawcy na Allegro. Nazwa brzmiała interesująco i fachowo: Green Energy.

Zakupiłem ładowarkę procesorową o przyzwoitych (wedle opisu) parametrach i 12 akumulatorów tej samej firmy. Ładowarka kosztowała około 65 złotych a akumulatory w okolicach 3-4 za sztukę. Sprzedawca miał jeszcze akumulatorki Pentagram, jednak chyba tylko 3 sztuki.

Nie używałem ładowarki zbyt intensywnie, jednak uległa ona niezidentyfikowanej awarii. Zaczynała ładować, jednak po chwili wyświetlał się komunikat "error" i ładowanie się kończyło. Dioda w zasilaczu migała. Próbowałem zmieniać zasilacz, jednak nic się nie działo.

Dałem sobie spokój, rzuciłem ładowarkę w kąt i przerzuciłem się z powrotem na bateryjki.

Po pewnym czasie znowu wróciłem do tematu ładowarki. Ceny trochę spadły, zdecydowałem się na BC-900.

Ku mojemu zdziwieniu spośród 12 akumulatorów 3 przestały w ogóle działać (ładowarka nie wykrywa ich pomimo oczyszczenia styków). Nie liczę akumulatora, który zaginął w akcji :)

Pozostało mi 8 akumulatorów wątpliwej jakości, za które zapłaciłem wraz z ładowarką prawie 80 złotych.

Nową BC-900 można kupić na Allegro za 120 złotych, BC-700 nawet poniżej 90 złotych. Eneloopy też są coraz tańsze. Wszystkim, którzy stoją przed takim wyborem polecam jednak sprawdzone marki akumulatorów i ładowarek.